• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 72 امروز 0
0
مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر خبر داد:

افزایش 16 برابری اعتبارات میراث فرهنگی بوشهر

  • کد خبر : 795
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
افزایش 16 برابری اعتبارات میراث فرهنگی بوشهر
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اواخر سال ۱۴۰۲ جذب کردیم و این درحالی است که تا پیش از این نهایت اعتباری که به میراث اختصاص پیدا می کرده ۶ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پرراس دشتستان  اسماعیل سجادی‌منش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سپاس خبر» اظهار کرد: در دو سالی که در این مجموعه آمده‌ام مشکلات بسیار زیادی وجود داشته است که بسیاری به صورت آوار مانده بود و توجهی به آن نمی‌شد و بعد از دو سالی که گذاشت در یک سال اول ابتدا بررسی مشکلات، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها انجام شد و سپس در سال دوم برنامه‌های جذب اعتبار پیگیری شد تا نقطه ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین اعتبارات در اواخر سال ۱۴۰۲ به استان بوشهر اختصاص داده شد، افزود: خرج اعتبار و بودجه تنها برای جایی که در ردیف بودجه ثبت شده است، امکان پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱۰۰۰ کاروانسرا در کشور وجود دارد که ۷۰۰ کاروان‌سرای مذکور ثبت است و بین این ۷۰۰ کاروان‌سرا مجموعه میراث به‌حقیقت جنگید تا کاروان‌سرای مشیرالملک برازجان را به ۵۴ کاروان‌سرای برسد.

سجادی اعلام کرد: این کاروانسرا سال‌ها وضعیت مناسبی نداشت ولی الان وضعیت آن را اگر نگاه کنید تغییرات را به وضوح می‌بینید. مجموعه میراث برای تحقق این امر کار بسیاری کرد؛ استان ما ۴ نماینده دارد اما استان‌هایی که ۱۸ نماینده دارند هم نتوانستند بناهای خود را  در ردیف ثبت قرار دهند اما سرانجام این کاروان‌سرا در ردیف بودجه قرار گرفت و ثبت جهانی شد.

سجادی‌منش با اشاره به اینکه برای مرقد رئیسعلی دلواری در پایان سال ۱۴۰۲ اعتبار گرفته شد و در چند ماه آینده کارش را شروع می‌کنیم، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اواخر سال ۱۴۰۲ جذب کردیم و این درحالی است که تا پیش از این نهایت اعتباری که به میراث اختصاص پیدا می کرده ۶ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: میراث فرهنگی تنها ۵۳ میلیارد تومان بدهی از سال ۱۳۹۰ را پرداخت کرده است.

اسماعیل سجادی تصریح کرد:  به‌عنوان مثال در سال ۱۳۹۷ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی برای موضوع پیرامون زائر خضرخان تنگستانی در اهرم بدهی ایجاد شده بود که هیچ‌کس این بدهی را پرداخت نکرده بود که ما مجبور شدیم با جریمه دیرکرد ۷ میلیارد تومان برای این امر صرف کنیم و بخاطر ساخت‌وساز غیر استاندارد دیواره‌ها، ستون‌ها و سقف ریزش پیدا کرد و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی آن مجدد خرج شد و این تنها یکی از موارد بدهی در سال‌های قبل است که بر دوش ما قرار گرفته است.

منبع:سپاس خبر

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://parras.ir/?p=795

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.